Vill du ha ett viktigt jobb? Bli Teknisk förvaltare Säkerhetsteknik hos Lokalfastigheter i Sundbyberg.

Vill du vara med på vår spännande tillväxtresa? Sundbyberg är en snabbt växande stad, vilket innebär ett stort behov av fler lokaler för kommunal verksamhet. Lokalfastigheter i Sundbyberg AB ägs av Sundbybergs stad och har stadens uppdrag att utveckla och förvalta 230 000 kvm skolor, förskolor och andra kommunala samhällsfastigheter. Bolaget har idag 23 anställda och en omsättning på ca 155 mnkr med kontor i Sundbybergs centrum.

Hos oss möter du en öppen och avslappnad arbetsplats med alla förutsättningar för ett modernt digitalt och varierat arbetssätt där det också är viktigt att ha roligt tillsammans.

Du kommer att ingå i ett team som består av Teknisk Förvaltare, Drifttekniker, Fastighetstekniker, Fastighetsförvaltare, Vaktmästare, Städcontroller samt en Fastighetsassistent. Du rapporterar till Fastighetschefen.

Ditt uppdrag

Syftet med befattningen är att Sundbybergs stads medarbetare och invånare ska känna sig trygga i stadens verksamhetslokaler. Som Teknisk förvaltare Säkerhetsteknik ansvarar du för att tillsammans med stadens upphandlade entreprenör optimera Sundbybergs stads säkerhetsanläggningar, den dagliga driften och användning samt långsiktig utveckling.

Du samverkar med stadens upphandlade entreprenör för skötsel, tillsyn och underhåll av Sundbybergs stads säkerhetsteknik så som larm, passage, mekaniska och elektromekaniska lås, nyckelsystem, cctv och porttelefonanläggningar. I rollen ingår att ansvara för att beställa systemsammanställning, att årsrevisioner utförs och följs upp, ta fram underhållsplaner och utförande av dessa i enlighet med beslutad budget. Du är en viktig länk mellan leverantören och stadens verksamheter.

Bakgrundskontroll genomförs innan tillsättning.

  • Uppföljning av revisioner och prioritering av åtgärder
  • Skapa långsiktiga underhållsplaner utifrån systemsammanställningar och revisioner
  • Utföra funktionskontroller samt observation av system som till exempel systematiska fellarm
  • Hantera felanmälan samt föra statistik över felanmälansärenden
  • Beställning av service, reparation och underhåll samt nya nycklar och cylindrar
  • Utföra enklare vård av system för bibehållen funktion.
  • Granskning av larmrapporter från bevakningsföretag.
  • Kontakta entreprenör fattar beslut om reparation samt följa upp
  • Följa upp avtalsefterlevnad tillsammans med stadens Säkerhetsstrateg
  • Ge råd till verksamheten i tekniska frågor
  • Ta fram, implementera och följa upp rutiner och processer gentemot verksamhet

 Vem är det vi söker?

Du har en central roll att se till att stadens lås och säkerhetssystem fungerar och är i gott skick och att vi lever upp till våra kund- och säkerhetskrav. Du har hög servicekänsla, är noggrann och trivs i en roll med många kontaktytor.

Grundläggande gymnasial utbildning, gärna från ett yrkesförberedande program, med teknisk eller hantverksinriktning eller motsvarande erfarenhet samt att du har mer än 5 års erfarenhet inom området säkerhetsteknik med goda kunskaper inom passersystem, kamerabevakningssystem, larmsystem och porttelefonisystem. Det är meriterande med teknisk kunskap om RCO system.

  • Kännedom om och insikt i gällande lagkrav samt förståelse för aktuella hot och riskbilder inom kommunal verksamhet.
  • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med aktuella branschnormer, myndighetskrav och försäkringskrav inom området.
  • Dokumenterad erfarenhet av framtagande och genomförande av underhållsplaner och liknande systematiskt administrativt arbete
  • Dokumenterad teknisk kunskap om integrerade säkerhetssystem, systemuppbyggnad och systemförvaltning. Erfarenheter av arbete med rutiner och processer för lås- och säkerhetssystem
  • God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
  • God datavana
  • B-körkort

Bakgrundskontroll

Om du erbjuds anställning kommer bakgrundskontroll genomföras innan anställningsavtalet träder i kraft.

Kontakt och ansökan

Vi som arbetar på Lokalfastigheter har som ledord att vara affärsmässiga, kunniga och enkla att samarbeta med. Känner du igen dig i detta och vill vara med och bidra till vårt bolag och bygga Sundbyberg? Välkommen med din ansökan!

Hör av dig med frågor gällande tjänsten till Fastighetschef Fredrik Enqvist fredrik.enqvist@lokalfastigheter.se, 08-518 336 31 eller HR konsult Mari Friberg, 0737-29 99 09.

Skicka in din ansökan till rekrytering@lokalfastigheter.se senast den 20 januari 2023. Ansökningar hanteras löpnade och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Hantering av personuppgifter

Jag samtycker till att Lokalfastigheter i Sundbyberg AB får hantera mina personuppgifter i rekryteringssyfte, för att jag ska kunna sända in och hantera mina jobbansökningar, enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Jag accepterar även dessa villkor.

 Jag förstår att mina uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR) och offentlighetsprincipen. Efter avslutad rekrytering kommer Lokalfastigheter i Sundbyberg AB enbart att använda uppgifterna för att följa gällande lagar och inte för något annat syfte. Personuppgifter sparas i 24 månader.

Våra senaste inlägg