Vill du ha ett viktigt jobb? Bli Fastighetstekniker Säkerhetssystem hos Lokalfastigheter i Sundbyberg

Dela på facebook
Dela på linkedin
Dela på twitter
Dela på email

Vill du vara med på vår spännande tillväxtresa? Sundbyberg är en snabbt växande stad, vilket innebär ett stort behov av fler lokaler för kommunal verksamhet. Lokalfastigheter i Sundbyberg AB ägs av Sundbybergs stad och har stadens uppdrag att förvalta 230 000 kvm skolor, förskolor och andra kommunala verksamhetslokaler, ansvara för en hållbar och effektiv lokalförsörjning och handha nyproduktion av verksamhetslokaler. Bolaget har idag 22 anställda och en omsättning på ca 155 mnkr med kontor i Sundbybergs centrum.

Hos oss möter du en öppen och avslappnad arbetsplats med alla förutsättningar för ett modernt digitalt och varierat arbetssätt där det också är viktigt att ha roligt tillsammans. Känner du igen dig i detta och vill vara med och bidra till vårt bolag och utveckla Sundbyberg?


Syftet med rollen är att medarbetare och brukare i Sundbybergs Stad känner sig trygga i stadens verksamhetslokaler. Fastighetstekniker Säkerhetssystem ansvarar självständigt för skötsel, tillsyn och underhåll av Sundbybergs stads Lås och Säkerhetssystem. Fastighetstekniker Säkerhetssystem ansvarar för att beställa och genomföra systemsammanställning, att årsrevisioner utförs och följs upp, ta fram underhållsplaner och utförande av dessa i enlighet med beslutad budget. Du ansvarar även för att ta emot felanmälningar och beställningar, utföra enklare reparationer samt uppföljning. Du är en viktig länk mellan leverantörerna och verksamheterna.

Du kommer att ingå i ett team som består av Teknisk Förvaltare, Drifttekniker, Fastighetstekniker, Fastighetsförvaltare, Vaktmästare, Städcontroller samt en Fastighetsassistent. Du rapporterar till Fastighetschefen och daglig arbetsledning sker av den Tekniska Förvaltaren.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Skötsel, tillsyn och underhåll av stadens lås och Säkerhetssystem.
  • Uppföljning av revisioner och prioritering av åtgärder.
  • Utifrån systemsammanställningar och revisioner skapa långsiktiga underhållsplaner på systemen
  • Utföra funktionskontroller samt observation av system bland annat systematiska fellarm
  • 1:1 byten, reparationer, återställa funktion, reparera trasiga komponenter
  • Hantera inkomna felanmälan i VITEC samt för statistik över felanmälansärenden
  • Beställning av service, reparation och underhåll
  • Löpande vård av system för bibehållen funktion.
  • Beställning av nya nycklar och cylindrar
  • Kontakta entreprenör, följa upp och fattar beslut om reparation samt följer upp
  • Följer upp avtalsefterlevnad tillsammans med stadens avtalsansvariga kravställande part,
  • Utformar och utvärderar rutiner och processer gentemot verksamhet

Vem är det vi söker?

Som Fastighetstekniker Säkerhetssystem har du en central roll att se till att våra lås och säkerhetssystem fungerar och är i gott skick och att de lever upp till våra kund- och säkerhetskrav. Du har hög servicekänsla, är noggrann och trivs i en roll med många kontaktytor. Vi söker dig som vill arbeta både praktiskt och administrativt.

Grundläggande gymnasial utbildning, gärna från ett yrkesförberedande program, med teknisk eller hantverksinriktning eller motsvarande erfarenhet samt att du har mer än 5 års erfarenhet inom området säkerhetsteknik med goda kunskaper inom passersystem, kamerabevakningssystem, larmsystem och porttelefonisystem.

  • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med aktuella branschnormer, myndighetskrav och försäkringskrav inom området
  • Erfarenhet av framtagande och genomförande av underhållsplaner och liknande systematiskt administrativt arbete
  • Dokumenterat teknisk kunskap om integrerade säkerhetssystem, systemuppbyggnad och systemförvaltning
  • Dokumenterad teknisk kunskap och larm och passersystem samt integrerade system
  • Erfarenheter av arbete med rutiner och processer för lås och säkerhetssystem
  • Säkerhetsprövning ska genomföras med godkänt resultat innan anställningens start. Säkerhetsprövning kommer att genomföras enligt 3 kap. 2 § Säkerhetsskyddslagen (2018:585) och 5 kap. 2-3 §§ Säkerhetsskyddsförordningen (2018:658). Du kommer att genomgå relevant utbildning inom området och teckna ett individuellt sekretessavtal.
  • God datavana
  • God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
  • B-körkort

Det är meriterande med teknisk kunskap om RCO system och eller erfarenhet av arbete med administrativa system för felanmälan.

Vi som arbetar på Lokalfastigheter har som ledord att vara affärsmässiga, kunniga och enkla att samarbeta med. Känner du igen dig i detta och vill vara med och bidra till vårt bolag och bygga Sundbyberg? Välkommen med din ansökan!

Om du erbjuds anställning är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtalet träder i kraft.

Kontakt och ansökan

Välkommen att höra av dig med frågor gällande tjänsten till Fastighetschef Fredrik Enqvist fredrik.enqvist@lokalfastigheter.se, 08-518 336 31. Skicka din ansökan till;
HR konsult Mari Friberg, 0737-29 99 09, rekrytering@lokalfastigheter.se

Skicka in din ansökan till rekrytering@lokalfastigheter.se senast den 8 juni 2022. Ansökningar hanteras löpnade och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Hantering av personuppgifter

Jag samtycker till att Lokalfastigheter i Sundbyberg AB får hantera mina personuppgifter i rekryteringssyfte, för att jag ska kunna sända in och hantera mina jobbansökningar, enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Jag accepterar även dessa villkor.
Jag förstår att mina uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR) och offentlighetsprincipen. Efter avslutad rekrytering kommer Lokalfastigheter i Sundbyberg AB enbart att använda uppgifterna för att följa gällande lagar och inte för något annat syfte. Personuppgifter sparas i 24 månader.

Våra senaste inlägg

Vår nya projektchef

Ann-Charlotte – Vår nya projektchef! Vi är mycket glada att kunna berätta att Ann-Charlotte Saadieh började hos oss på Lokalfastigheter

[...]