Felanmälan & akuta fel
När du hyr en lokal av oss hjälper vi dig med det som rör det tekniska i och runt din lokal. Som hyresgäst tar du själv hand om service och fel som kan relateras till din verksamhet.

Du som hyr en verksamhetslokal- eller annan lokal
En verksamhetslokal är en lokal som används för stadens olika verksamheter. Sundbybergs stad har också lokaler för andra ändamål, som vi förvaltar. Vill du som hyresgäst göra en felanmälan av det tekniska i lokalen använder du Vitec.
Du behöver en behörighet för att kunna göra en felanmälan. För att beställa behörighet för Vitec kontaktar du din fastighetsförvaltare. Då behöver du lämna följande information: namn, arbetsplats, telefonnummer och e-post.
- Vid fara för liv eller egendom ska du alltid ringa 112
- Akuta ärenden anmäls dygnet runt till 08-518 33 633
- Vid övriga ärenden använder du Vitec för felanmälan
- Klicka här för att komma till mina sidor/felanmälan
Gränsdragning - vem gör vad
Med gränsdragningslistan (se länk nedan) kan du se i detalj vem som ansvarar för vad i stadens verksamhetslokaler. Gränsdragningen gäller befintliga byggnader, inredning, utrustning med mera i kommunala verksamhetslokaler där Sundbybergs stad är hyresgäst. Gränsdragningslistorna omfattar inte inhyrda lokaler från andra fastighetsägare. Den gäller inte heller för dig som är privat hyresgäst och hyr en kommersiell lokal.