Senaste nyheterna

Trygghetsvandring på Milot

2020-05-22 Den 19 maj utövades en promenad, ett samverkansmöte mellan invånarrepresentanter, politiken, kommunpolisen och fastighetsägarna. – Vi vet att den här […]

VD-assistent

2020-05-22 Maria Åberg anställdes på Lokalfastigheter som VD-assistent den 1 april. Hon började som konsult och VD-assistent på Lokalfastigheter januari 2019 […]

Nytt fastighetssystem hos Lokalfastigheter

2020-03-16 Den 16 mars 2020 bytte Lokalfastigheter fastighetssystem från Weblord till Vitec, för våra fastigheter. Det gör att vi kan arbeta […]

Ny fastighetstekniker

2020-03-2 Nytt ansikte på Lokalfastigheter. Måndagen den 2 mars börjar Magnus Bjurström sin tjänst som fastighetstekniker här hos oss. Magnus säger […]

Visa alla nyheter >

Nya medarbetare

2019-11-6

Vi hälsar Annsofie Lidman och Fredrik Dahlström välkomna till Lokalfastigheter

Annsofie blir ny VD-assistent med start 6 november. Hon kommer närmast från Sollentuna Kommun där hon arbetat som Administrativ Chef på Tegelhagens skola. Förutom personalansvar har hon ansvarat för systematiskt arbetsmiljöarbete, systematiskt brandskyddsarbete samt utvecklat administrativa rutiner. Annsofie har före det varit projektsamordnare på avdelning Stora Projekt inom Täby Kommun, Stadsbyggnadsavdelningen.  En del av rollen var GDPR-ombud för avdelningen. Hon har också arbetat som lokalsamordnare på Strategiska lokalenheten på Sollentuna Kommun. Hon är utbildad registrator och har ansvarat för registratur i ärendehanteringssystemet Public 360. Hon har erfarenhet av arbete med internkommunikation och hon har även gått en ettårig utbildning inom Förvaltning på Folkuniversitetet.

Vi har på Lokalfastigheter ett stort antal viktiga upphandlingar att genomföra under det närmaste året. Det är framför allt upphandlingar för projektavdelningen och för förvaltningsavdelningen. För att klara av detta arbete har vi tillsammans med stadens upphandlingsenhet upphandlat(!) en konsult som på heltid ska arbeta med vårt upphandlingsbehov. Upphandlingsenheten ansvarar för att konsulten arbetar enligt stadens processer och rutiner samt i deras mallar och system. Det innebär att konsulten delar sin arbetsplats mellan stadshuset och Lokalfastigheter. Fredriks första arbetsdag hos oss blir den 18 november.