Senaste nyheterna

Nytt fastighetssystem hos Lokalfastigheter

2019-12-6 Vi arbetar just nu med att byta fastighetssystem för våra fastigheter. Det kommer göra att vi kan arbeta ännu bättre […]

Vi söker ny lokalförsörjare

2019-12-6 Vill du vara med på vår spännande tillväxtresa? Sundbyberg är en snabbt växande stad, vilket innebär ett stort behov av […]

Nya medarbetare

2019-11-6 Vi hälsar Annsofie Lidman och Fredrik Dahlström välkomna till Lokalfastigheter Annsofie blir ny VD-assistent med start 6 november. Hon kommer närmast från Sollentuna Kommun där hon […]

Nya ansikten på Lokalfastigheter

2019-09-25 Thomas Bäcklin ny projektledare och Ruth Andersson praktikant Thomas Bäcklin börjar på Lokalfastigheter 23 oktober. Han har semester 24-25 oktober […]

Visa alla nyheter >

Nya medarbetare

2019-11-6

Vi hälsar Annsofie Lidman och Fredrik Dahlström välkomna till Lokalfastigheter

Annsofie blir ny VD-assistent med start 6 november. Hon kommer närmast från Sollentuna Kommun där hon arbetat som Administrativ Chef på Tegelhagens skola. Förutom personalansvar har hon ansvarat för systematiskt arbetsmiljöarbete, systematiskt brandskyddsarbete samt utvecklat administrativa rutiner. Annsofie har före det varit projektsamordnare på avdelning Stora Projekt inom Täby Kommun, Stadsbyggnadsavdelningen.  En del av rollen var GDPR-ombud för avdelningen. Hon har också arbetat som lokalsamordnare på Strategiska lokalenheten på Sollentuna Kommun. Hon är utbildad registrator och har ansvarat för registratur i ärendehanteringssystemet Public 360. Hon har erfarenhet av arbete med internkommunikation och hon har även gått en ettårig utbildning inom Förvaltning på Folkuniversitetet.

Vi har på Lokalfastigheter ett stort antal viktiga upphandlingar att genomföra under det närmaste året. Det är framför allt upphandlingar för projektavdelningen och för förvaltningsavdelningen. För att klara av detta arbete har vi tillsammans med stadens upphandlingsenhet upphandlat(!) en konsult som på heltid ska arbeta med vårt upphandlingsbehov. Upphandlingsenheten ansvarar för att konsulten arbetar enligt stadens processer och rutiner samt i deras mallar och system. Det innebär att konsulten delar sin arbetsplats mellan stadshuset och Lokalfastigheter. Fredriks första arbetsdag hos oss blir den 18 november.