Senaste nyheterna

Ursvik har fått tillökning; Kvarnkullens förskola

2021-05-27 Nu har Sundbybergs stad officiellt invigt Kvarnkullens förskola, en av tre helt nybyggda förskolor i staden under det senaste året.

Ronie Ekström börjar på Lokalfastigheter den 17 maj

2021-05-17 Ronie skall vikariera som fastighetsförvaltare för Beatrice Jonsson som i juni går på föräldraledighet. Ronie har lång erfarenhet från olika […]

Ny fastighetstekniker

2021-03-11 Houssein Soumare kommer närmast från en roll som fastighetstekniker på Corem Group. Tidigare har han varit fastighetstekniker på bl a […]

Nöjd Kund Index

2020-12-2 Varje år går vi på Lokalfastigheter ut och frågar våra kunder om hur de upplever oss och den service vi […]

Visa alla nyheter >

Nöjd Kund Index

2020-12-2

Varje år går vi på Lokalfastigheter ut och frågar våra kunder om hur de upplever oss och den service vi erbjuder. De lokaler vi hyr ut är viktiga hus som gör stor nytta för invånarna i staden, och vi arbetar hela tiden för att förbättra oss. Så hur har vi lyckats i år?

Lokalfastigheter i Sundbyberg AB får fortsatt mycket starka betyg och mäts på både ett Totalindex och på NKI (Nöjd Kund Index). I Totalindex och i det övergripande betyget för fysisk miljö och service ges ett mycket bra betyg, där betyget dessutom har ökat med fem betygsenheter. Det säger oss att hyresgästerna därmed är totalt sett väldigt nöjda.

Lokalerna får också ett starkt betyg tack vare lokalernas utformning, inre miljö och lokalernas yttre miljö.

NKI (Nöjd Kund Index) mäts på hur bra vi är på kunddialogen, att vårda våra kundrelationer och hur bra vi är på att ge personlig service, hantera felanmälningar samt skötsel, drift &och underhåll. Här ser vi att vi på nästintill samtliga övergripande kvaliteter ges starka betyg men att det ändå har försvagats något. Felanmälan är den faktor som upplevs ha försämrats ganska mycket från ett betyg om 74 till 66. Felanmälan ges därmed endast ett medelbetyg men ökar samtidigt i viktighet. Att felanmälan försämrats i upplevelse tolkar vi som en effekt av att vi lagt om rutinerna för denna till att bli mer digital och att omställningen inte hunnit få genomslag ordentligt. Något vi kommer att förankra än mer från och med nu.